neljapäev, 20. aprill 2017

Kümnes postitus

Ärimudeliks valisin „Tarkvara kui teenus“ mudeli ning keskkond millest kirjutan on „Cloud Marketplace“. Vastava keskkonna loomisega on seotud Eestis ja mitmes teises Euroopa riigis tegutsev IT seadmete ja tarkvara hulgimüügi firma. Cloud Marketplace on hetkel seotud ainult Microsofti litsentsidega, kuid aja jooksul võib see muutuda.

Cloud Marketplace kaudu aktiveeritud litsentside arveldamine käib iga kuu lõpus, kuid lõpp summa arvutatakse kuu jooksul kasutatud litsentside koguse ja kasutatud päevade järgi. Näiteks klient laseb endale kuupäeval 10.04 aktiveerida viis Office 365 E3 litsentsi ning kuupäeval 20.04 laseb deaktiveerida 3 Office 365 E3 litsentsi. Kuu lõpuni kasutab ta seega kahte litsentsi. Kuu lõpus arvestatakse kokku(õnneks automaatselt), litsentside kogus ja päevade arv, mille jooksul neid kasutati ning klient saab arve ainult selle koguse ja aja eest, mis tal litsentsid aktiivsed olid.

Antud keskkonna suurimaks eeliseks on selle paindlikus, mis laseb minutite jooksul suurendada või vähendada kliendi jaoks vajalikku litsentsi kogust. Tavapärasel tarkvara rentimise mudelil tuleb tarkvara koguse vähendamiseks hetkel oodata rendiperioodi lõpuni ja peale seda saab üleliigsed litsentsid eemdalda.

Tarkvara arendusemudeli konkreetsemaks projektiks valisin praeguses töökohas arendatava DAX-i, mille puhul on kasutatud V-arendusmudelit. Selline mulje on vähemalt mulle jäänud. Praeguseks on seda programmi ja kõiki funktsionaalsuseid arendatud juba paar aastat ning pidevalt analüüsitakse järgmiseid variante, mida on vaja juurde teha. Peale analüüsi, mis hindab ära uue funktsionaalsuse loomise kulukuse ja reaalse kasu, alustatakse uue osa loomist ning koheselt ka testimise poolt. Konkreetse näite puhul on miinuseks vähene lõppkasutajate kaasamine analüüsi etappile ning tänu sellele on lõpptulemuses sees punktid, mis muudavad sellega töötamise ebamugavamaks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar