neljapäev, 30. märts 2017

Seitsmes postitus.

Eesti IT sektori on praegusel ajahetkel üsna kirju ning IT töötajate hulgast leiab nii tõeliseid professionaale, kes tunnevad oma ala läbi ja lõhki, kui ka täielikke käpardeid ja soolapuhujaid, keda ei tohiks üldiselt lasta keerukama aparaadi juurde, kui taskuarvuti. Viimastest inimestest seekord jutu ei tule. Selle asemel räägin nende inimeste omadustest, kes on minu silmis IT professionaalid.

Üks omadus, mis peab olema väga heal IT töötajal on pessimism. Neid küll selle pärast väga ei sallita, kuid oma tutvusringkonnas lähtun ma  ütlusest, et „Pessimist on hästi informeeritud optimist.“. Nemad oskavad juhtida IT muudatuste ja uuenduste planeerimise(mis on optimistide poolt pakutud) käigus tähelepanu punktidele, mis võivad valesti minna. Samuti näeva nad vigu ka olemas olevates süsteemides ning julgevad neid välja öeda, lootuses, et ühel hetkel viiakse ellu suurem muudatus, mis lahendab ka välja toodud vead.

Siit jõuame järgmise punktini, milleks on töökogemus ja väga head teadmised oma kindlas valdkonnas(NT: võrguadministraator) ning ülejäänud valdkondadest pealiskaudsemalt. Tänu töökogemusele ja teadmistele suudab väga hea IT töötaja pakkuda omalt poolt lahenduseid, mis aitavad varasemalt nii öelda auklikuks lastud plaani(d) edukalt ellu viia. Samuti suudab selline inimene koolitada uusi töötajaid ja lahendada erinevaid keerukamaid küsimuseid tunduvalt turvaliselt, mõistlikumalt ja ka kiiremini, kui väheste kogemustega ja teadmistega isik.

Praegusel hetkel peab tõeline „IT proff“ olema üsna hea suhtleja(rääkimine ja kuulamine), kes suudab tavalisele inimesele selgeks teha, milleks või kuidas üks või teine protess, programm, seade, süsteem jne töötab. Selgitamise poolega kaasneb ka hea kuulamisoskus.

IT professionaalile kasulikuks omaduseks loen ma veel kergemat sorti laiskust, kuna see viib tavaliselt süsteemi automatiseerimiseni ja muudatusteni, mis vähendavad IT töötaja koormust. 

Kokkuvõteks pean ma IT proffiks inimest, kes on pessimist, kergelt laisk, hea suhtleja (kuulaja ja rääkija) ning omab juba varasemat töökogemust ja erialaseid teadmiseid. Kahte viimast (töökogemus ja teamdised)  omandatakse tavaliselt tööl toimetades, kuid ainult nende kahe olemasolu ei muuda inimest kohe professionaaliks, vaid selleks läheb vaja ka muid omaduseid, mida kirjeldasin eespool.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar